Hovořila o něm. Je "připomínkovým místem" - a to je vše. Své členy o vývoji situace informuje sic mnohomluvně, ale zcela vágně. Unie advokátů dostala k disposici odpověď zaslanou jednomu advokátovi od Ministerstva spravedlnosti na dané téma. Obsah je více než nepotěšující. Legislativní práce se v podstatě vůbec nikam nepohnuly. Situace je stejná, jako jsme ji před cca třemi měsíci popsali my. "Jedná se"... takže znova platí: "Chtěli jsme to udělat co nejlíp, a dopadlo to jako vždycky." Pokud "se o povede", bude novela advokátního tarifu platit od 1. 1. 2024. Vůči advokátům a navýšení advokátního tarifu má Ministerstvo financí setrvalé výhrady z důvodu navýšení státního rozpočtu. Pozoruhodné, že vůči exekutorům, kteří mají zatížit svými náhradami za nevymožitelné exekuce státní rozpočet o cca 1,2 miliardy (viz příkladmo: https://www.denik.cz/ekonomika/vlada-exekucni-rad.html) Ministerstvo financí neprotestovalo. Vedení Exekutorské komory je evidentně "jiný kafe" než vedení ČAK. Jak smutné, milý Watsone!
Zvýšení advokátního tarifu po cca šestnácti letech byl klíčový záměr vedení České advokátní komory. Dosažení této ve své podstatě z legislativního hlediska elementární změny bylo již předem prezentováno jako "rodinné stříbro" v diadému úspěchů současného vedení advokátní komory. Již v minulých měsících Unie advokátů vyslovila pochybnosti, zda je změna advokátního tarifu dosažitelná. Nyní je nutno vznést ještě jeden dotaz: co pro přijetí novely advokátního tarifu udělal Česká advokátní komora?